Camajlie

20110405

Kategori: Allmänt

Äntligen är vårat grupparbete över, det tog väldigt mycket tid och kraft, hade en härlig helg med konstant huvudvärk/migrän och lite jobb på det. Redovisningen gick nog bra tror jag, det var väldigt intressant att lyssna på de andra grupperna när de pratade om sina modeföretag och deras marknadsföring. Våran nuvarande kurs: Mode, konsumtion och marknadsföring är den roligaste hittills tycker jag, speciellt förtjust är jag i vår föreläsare, Jacob Östberg. Han är en väldigt bra föreläsare, lyckas hålla intresset uppe hela tiden och kommer med mycket exempel och roliga klipp och bilder. Önskar att hans föreläsningar låg ute på youtube eller liknande så jag kunde visa er.

Jag har två nya karriär funderingar, det ena är marknadsföring och reklam. Roligt när ens delkurser kan få en så inspirerad!
Det andra är att jobba i en bokhandel, köpa in böcker och liknande. Jag älskar böcker och om man kunde få betalt för att läsa böcker på heltid så hade jag tagit jobbet direkt! Sen är det ju det där med att ge någon betalt för det som tycker är roligt och det blir inte lika roligt längre... Genom denna fundering kom jag fram till att vi behöver en ny bokhylla, en liten Expedit från IKEA tror jag. En dröm för det framtida hemmet är att ha ett eget bibliotek/rum med massa bokhyllor och läshörna.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: